Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevřelo dva nové úseky dálnice D6 ve Středočeském kraji v celkové délce 14,4 kilometru. Konkrétně jde o obchvat Hořesedel a Hořoviček, jejichž stavba vyšla na 3,8 miliardy korun. Zhruba 60 procent nákladů pokryla dotace z fondů Evropské unie.
„V Karlovarském a Ústeckém kraji nyní stavíme dalších 27 kilometrů dálnice D6. Naším cílem je dokončit celé spojení mezi Prahou a Karlovými Vary do roku 2028,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Nově otevřený úsek u Hořesedel přímo navazuje na část D6 u Krupé, která byla zprovozněna loni. I zde se na financování výrazně podílela EU v rámci programu Doprava 2021–2027. Součástí stavby je 12 mostů a mimoúrovňová křižovatka Kněževes. Úsek u Hořoviček zahrnuje šest mostů, křižovatku Jesenice a dvě protihlukové stěny o celkové délce 1,2 kilometru. Technickou zajímavostí je použití lehčeného násypu ze strusky z elektrárny v Počeradech, který je o třetinu lehčí než běžný zemní násyp.
Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla bylo obzvlášť důležité odklonit dopravu mimo obce Hořesedly a Hořovičky, kde byl provoz dlouhodobě velkou zátěží. „Dostavba D6 je naší prioritou. Letos jsme zahájili stavbu úseků Knínice – Bošov a Žalmanov – Knínice, které dohromady měří 15 kilometrů. Příprava posledních dvou úseků v Karlovarském kraji je téměř u konce. Jde o trasu ze Žalmanova přes Olšová Vrata až do Karlových Varů, tedy zbývajících 15 kilometrů. Stavbu bychom chtěli zahájit příští rok,“ doplnil Mátl.
Celková délka dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary má činit 114 kilometrů. Zbývá dokončit necelých 43 kilometrů. Pokud půjde vše podle plánu, celé dálniční spojení bude hotové v roce 2028.
REDAKCE

